Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

Névtelen

JELZŐRENDSZERES HÁZI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS

 Mit jelent az, hogy jelzőrendszeres házi segítségnyújtás?

Egy jelzőkészülékkel a saját otthonában élő ember veszélyhelyzet, krízis esetén segítséget tud kérni egy ügyeleti központból, ahonnan a lehető leggyorsabban, maximum 30 percen belül kiérkező gondozótól kap segítséget.

Ki igényelheti?

A szolgáltatást az Újbudán egyedül élő 65 éven felüliek vehetik igénybe, illetve az ugyancsak egyedül élő súlyosan fogyatékos személyek.

Igényelhetik továbbá a kétszemélyes háztartásban élő 65 év felettiek, és a súlyosan fogyatékos személyek, ha egészségi állapotuk indokolja a szolgáltatás folyamatos biztosítását.

A jelzőkészüléket nekem kell megvennem hozzá? 

Nem, a jelzőkészüléket  és felszerelését térítésmentesen kapja meg az igénylő, és a javítás is ingyenes.  Azonban ha a készülék valamely alkatrésze elvész, annak az árát az ellátottnak kell megtérítenie.

A jelzőkészülék nyomógombos, és csak jelzésre szolgál, vagy beszélni is lehet rajta a gondozóval?

A jelzőkészülék nyomógombbal riaszt, és további művelet nélkül beszélhet a hívó a központtal. akkor is kimegy a gondozó a helyszínre, ha csak riasztott, de nem sikerül további kapcsolatot teremteni vele.

Hány alkalommal lehet egy hónapban segítséget kérni?

            Indokolt esetben bármikor, korlátozás nélkül lehet segítséget kérni.

Mennyit kell fizetni a szolgáltatásért? 

Az ellátott mindenkori nyugdíjának a 2%-a havi díj. Ezen felül más fizetési kötelezettség nincs.

Milyen hivatalos iratokat kell benyújtani a szolgáltatás igényléséhez? 

Az ellátást a Kenderes utca 4-ben levő központban lehet telefonon vagy személyesen igényelni.

A személyi igazolvány, a lakcímkártya, a TAJ kártya, valamint a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság jövedelemigazolása szükséges, továbbá fogyatékos személyeknek a fogyatékosságot megállapító orvosszakértői véleményen alapuló határozatot is be kell nyújtania.

Ha minden iratot benyújtottam, mennyi idő múlva kapom meg a jelzőkészüléket?

            Ez változó, esetenként heteket, máskor hónapokat kell várni.

A szolgáltatással kapcsolatosan érdeklődni lehet az Újbudai Szociális Szolgálat 06 1 203 13 27-es telefonszámán,

 az info@uszosz.ujbuda.hu e-mail címen,

vagy személyesen a Keveháza utca 6. szám alatti irodában.

Segítség kérése